7 inflamatornih namirnica koje bi trebalo da izbegavate

1. May 2017.

Određene namirnice mogu da izazovu zapaljenske reakcije u organizmu i da izazovu probleme kardiovaskularnog sistema i sistema za varenje, hronični umor, nedostatak energije i ubrzano starenje.

Sada je pravo vreme da smanjite unos ovih namirnica kako biste sprečili mnoge bolesti.

1. Zasićene masti

Zamenite puter ili pavlaku za kuvanje sa maslinovim uljem i drugim uljima bogatim omega 3 masnim kiselinama. Smanjite unos crvenog mesa i mlečnih proizvoda.

2. Trans masne kiseline

Trans masti takođe povećavaju inflamaciju u organizmu. Izbegavajte prženu hranu, kupovne pite, kekseve i krekere.

trans masti

3. Šećer

Šećer u ljudskom telu aktivira vlastite metaboličke putanje koje postaju „neregulisan saobraćaj”. Drugim rečima, što više šećera jedemo, to ga efikasnije naš organizam apsorbuje, a što ga više apsorbuje, to mu veću štetu nanosi. Kako vreme prolazi, postajemo sve osetljiviji na šećer i izloženiji njegovim toksičnim dejstvima.

 

4. Kukuruzni sirup

Proizvođači su počeli da prelaze sa saharoze na kukuruzni sirup sedamdesetih godina prošlog veka, kada su otkrili da kukuruzni sirup nije samo jeftinije napraviti, već i da je za oko 20 odsto slađi od klasičnog šećera, to jest saharoze. Kukuruzni sirup sadrži ista dva šećera kao i saharoza, ali je u metaboličkom pogledu neizmerno opasniji, zbog hemijskog oblika. Kukuruz podiže nivo šećera u krvi, što vodi do povišene proizvodnje insulina koja izaziva zapaljensku reakciju u organizmu.

5. Biljna ulja

Neka biljna ulja imaju negativan uticaj na telo. Omega 6 masne kiseline u biljnim uljima povezane su sa inflamacijama u telu. Uključite više kokosovog i maslinovog nerafinisanog ulja u ishranu.

6.  Obrađena i rafinisana hrana

Hrana koja može da sadrži više vrsta šečera, fruktoze, ili zasićene i trans masti. Izbegavajte namirnice koje su bogate ugljenim hidratima i koje sadrže malo vlakana jer one uglavnom sadrže visok glikemijski index koji pokreće zapaljenske procese u telu.

7. Alkohol

Određeni markeri inflamacije se povećavaju kada konzumiramo alkohol i zato je važno da budemo umereni.

Da biste smanjili inflamaciju u organizmu, redovno vežbajte, odmarajte i korigujte ishranu.