Chia seme za zdravlje mozga, stomaka i srca

10. July 2017.

Kako jedna kašika chia semena dnevno utiče na stomak, mozak i srce?

28 grama čija semenki sadrži 138 kalorija, 8 grama masti, 12 grama ugljenih hidrata, 10 grama vlakana i 5 grama proteina. Jedna kašika dnevno obezbeđuje 18 odsto dnevnih potreba kalcijuma, 27 odsto fosfora, 30 odsto mangana i nešto manju količinu kalijuma, cinka i bakra.

Chia semenke sadrže omega-3 masne kiseline koje su važne za zdravlje mozga, kože i kardiovaskularni sistem, za regulaciju apetita i poboljšanje raspoloženja. Seme telo snabdeva vitaminima A, B, D i E, brojnim mineralima i antioksidantima. 

Chia seme za mozak

Čija semenke predstavljaju najveći izvor Omega 3 masnih kiselina, koje su od izuzetne važnosti za mozak. Omega 3 masne kiseline nalaze se u ribljem ulju, lanenom semenu, semenkama kivija i čija semenkama.

Chia seme za varenje

Čija semenke su odlične za sistem za varenje, pružaju dovoljnu količinu vlakana i samim tim predstavljaju veoma dobar probiotik. Tokom varenja čija semenke postaju gelaste teksture.  Ovaj proces pretvaranja u stanje želea nastaje zbog visokog sadržaja rastvorljivih vlakana u semenkama. Vlakna omogućavaju čija semenkama da na prirodan način čiste creva.

Chia seme za zdravlje kardiovaskularnog sistema

Čija semenke su bogate antioksidansima i vlaknima. Sadrže visok nivo magnezijuma, cinka, gvožđa i kalcijuma. Ova dragocena biljka može mnogo da utiče na unapređivanje zdravlja, posebno kad je reč kod sprečavanja oboljenja srca.

Čija seme je:

  • super namirnica bogata vlaknima, koja pospešuje varenje i isceljivanje digestivnog trakta
  • super hrana za mozak i srce. Čia sadrži 8 puta više Omega 3 masti nego losos!
  • bogato antioksidantima
  • sadrži 5 puta više kalcijuma nego mleko
  • sadrži 7 puta više vitamina C od pomorandži
  • 3 puta više gvožđa nego spanać
  • 2 puta više kalijuma nego banana
  • zdrava hrana za kožu, kosu i nokte
  • namirnica koji ima pozitivan uticaj na balansiranje nivoa glukoze u krvi

Kako koristiti čia semenke?

Možete da ih koristite u celom zrnu ili da ih sameljete. Samleveno seme možete da koristite za pravljenje hleba, mafina ili paste. Čuvajte ga u frižideru, u zatvorenoj staklenoj posudi. 

Neutralnog su ukusa i mogu da se koriste u salatama, sokovima, čorbama.