Hidratacija organizma hranom

4. April 2018.
Svakodnevno znojenjem gubimo tečnost i zato je važno da se hidriramo napicima ili hranom koje sadrže vodu. Voda pomaže u regulisanju telesne temperature, eliminisanju toksina iz organizma, pomaže u varenju, sprečava konstipaciju, prenosi hranljive materije u sve delove tela i hidrira kožu.
Da biste dovoljno hidrirali organizam, pored pijenja biljnih čajeva i vode, možete unositi veću količinu hrane koja sadrži veće količine vode.
 
Evo šest namirnica koje veoma dobro snabdevaju telo vodom.

1. Krastavac

Krastavac sadrži 96% vode, bogat je A, C, K vitaminima, magnezijumom. Ovo povrće pomaže u regulaciji unutrašnje temperature organizma i podstiče eliminisanje toksina. 

2. Lubenica

Lubenica sadrži 92% vode, a dobar je izvor kalijuma, vitamina A, B6 i C. Lubenica sadrži veliku količinu antioksidanta likopena koji štiti telo od oksidativnih oštećenja.

3. Ananas

Pored toga što hidrira, ananas sadrži enzim bromelain koji pomaže razgradnju proteina, olakšava varenje i sprečava nadutost.

4. Jabuka

Jabuka srednje veličine sadrži oko 191 ml vode. Ona je odličan izvor antioksidanata, vlakana i kvercetina. O značaju kvercetina pisali smo u jednom od prethodnih tekstova: http://www.holistic.co.rs/kvercetin-bioflavonoid-za-zdravlje-i-jak-imunitet/

5. Jagoda

Jagode sadrže 92% vode i bogate su vitaminom C, kalijumom, folnom kiselinom i vlaknima. Jagode sadrže i antioksidante antocijanine, elagičnu kiselinu i kvercetin.

6. Spanać 

Jedna šolja spanaća sadrži 15% dnevne potrebe za vitaminom E.  Spanać sadrži veliku količinu vode ali je bogat i luteinom, kalijumom, vlaknima i folatom koji je dobar za mozak.