Hrana – lek 21. veka

23. December 2016.

Zdravlje na usta ulazi

Hrana je naš gradivni i energetski materijal i neophodna je za dobro funkcionisanje svih sistema u našem organizmu. Odgovorna je za zdravlje, a i za razvoj bolesti.

Savremeni način ishrane je izazvao epidemije gojaznosti, metaboličkih sindroma povišenog šećera, holesterola, dijabeta, kardiovaskularnih bolesti, a u velikom broju bolesti je jedan od faktora razvoja i pogoršanja kao što su autoimune bolesti, giht, koštanozglobni problemi, alergije, karcinomi i mnoge druge bolesti…

Kada sagledate sve ove činjenice, hrana je zaista postala lek za 21. vek.

Hrana je i štetno sredstvo i lek , baš u vašim rukama!

Očigledno je telesna težina danas vrlo važan socijalni faktor. Većina baš želi imati socijalno prihvaćeno telo.

Međutim, ipak je svaki četvrti stanovnik planete debeo, a svaki peti ima neku srčanu bolest.

Deca postaju sve bolesnija, tako da se danas već ambulantno počinje dijagnostifikovati metabolički sindrom čak i u ranom dečjem dobu.

Američko udruženje za borbu protiv raka potvrđuje da postoji pregršt naučnih istraživanja kojima je dokazano da pravilna ishrana i vežbanje povećavaju životni vek osoba s karcinomom.

U Srbiji, prema zvaničnim podacima, od dijabetesa boluje 710.000 ljudi i taj broj se iz godine u godinu povećava. Oko 10.000 građana Srbije godišnje umre od bolesti koje su povezane sa dijabetesom.
(Izvor: Republička stručna komisija za prevenciju i kontrolu šećerne bolesti, 25. februar 2015)

Šećer – jedan od glavnih krivaca za bolesti današnjice

Šećer u ljudskom telu aktivira vlastite putanje – i te metaboličke putanje postaju „neregulisan saobraćaj”. Drugim rečima, što više šećera jedemo, to ga efikasnije naš organizam apsorbuje, a što ga više apsorbuje, to mu veću štetu šećer nanosi.

Kako vreme prolazi, postajemo sve osetljiviji na šećer i izloženiji njegovim toksičnim dejstvima.

Pozitivna strana ove pojave jeste u tome što osetljivost na šećer opada čak i nakon kratkog „odmora” od šećera, i metaboličke putanje se „regulišu”.

  Istraživanja nam pokazuju da čak i svega dve nedelje bez konzumacije šećera izazivaju smanjenu reakciju tela na šećer.

Pokušajte sami. Uzmite dvonedeljni odmor od šećera i ocenite koliko se drugačije osećate.