Hranom protiv stresa

6. May 2020.

Istraživanja pokazuju da stres utiče na naša creva i digestivni trakt. Isto tako znamo da šta god da pojedemo, to utiče na naše raspoloženje i nivo stresa. U vanrednom stanju i ovom periodu nezivesnosti normalno je da nam je nivo stresa visok. Zato je dobro što možemo da biramo šta ćemo jesti. Na taj način možemo da smanjimo stres i da povećamo otpornost organizma.

1. Maka u prahu

Maka je superhrana koja se koristi kao dodatak ishrani. Ona povećava otpornost na stres i na taj način održava ceo organizam u ravnoteži. Možete je koristiti u obliku praha ili kapsula; podiže energiju tela i raspoloženje.

2. Bademi i orasi

Bademi i orasi su bogati vitaminom E i magnezijumom, opuštaju i podižu energiju.

3. Alkalno zeleno povrće

Tamni, zeleni listovi spanaća puni su folata i deluju kao prirodan lek protiv stresa. Zeleno listano povrće balansira rad creva i pomaže u detoksikaciji. Proleće je dobar period za čićenje organizma i alkalizaciju organizma. Alkalizacijom tela, pomažemo kiseoniku da dođe do svih ćelija, jačamo imunitet i povećavamo vitalnost organizma.

antiserts hrana dr slavica

4. Čokolada

Ne treba preterivati sa čokoladom, potražite one sa preko 80% kakaa, i što manje šećera. Čokolada će povećati količinu serotonina i popraviti raspoloženje.

5. Banane

Banana sadrži vitamin B, magnezijum, kalijum i biljna vlakna i predstavljaju odličnu antistres hranu i povoljno utiču na zdravlje creva koja su uglavnom prva na udaru stresa.

6. Zdrave masti i omega 3 masne kiseline

Omega 3 masne kiseline balansiraju funkciju mozga, a zdrave masti pomažu da lakše podnesemo stres. Jedite masne ribe, hladno ceđena ulja, avokado.

7. Vitamin C

Vitamin C podržava imuni sistem i njegovu otpornost, smanjuje hormon stresa i jača imunološke funkcije. Dostupan je u citrusima, u obliku suplemenata, ili kao ajurvedski dodatak ishrani u vidu praha Camu camu ili Amla.

8. Sirovo povrće

Žvakanje sirovog tvrdog povrća smanjuje napetost u vilici u kojoj se inače skladišti stres. Iseckajte komadiće rotkvice, celera, šargarepe, krastavca sa humusom i jedite umesto grickalica. Smanjićete stres i u organizam uneti mnogo zdravih i hranljivih sastojaka.

9. Hrana za dušu

Domaća supa, zdrave poslastice i mirisni čajevi utiču na smanjenje fizičkog i psihološkog stresa. Jedite ono u čemu uživate i što je dobro za vaše zdravlje.