Kako sprečiti jedenje iz dosade?

6. May 2020.

Ako često jedemo iz dosade ili tražimo utehu u hrani, moguće je da se radi o emocionalnoj gladi, zbog čega može da se javi osećaj krivice, nezadovoljstvo ili suvišni kilogrami

Hrana za utehu nam pomaže da lakše podnesemo osećanja koja nas muče. To je hrana koja nas podseća na neka lepša vremena i pomaže nam da se suočimo sa neprijatnim emocijama. Kako bismo zaustavili jedenje kada nam je dosadno, trebalo bi da se zapitamo koje nas to situacije, razmišljanja ili osećanja dovode do žudnje za hranom.

Emocionalno jedenje podrazumeva da smo manje prisutni, pojedemo mnogo više nego što smo planirali, uglavnom to bude hrana bogata nezdravim mastima i šećerom, i posle toga se loše osećamo. Zato je važno da kada jedemo, budemo više u sadašnjem trenutku.jednje iz dosade holistic

Način na koji jedemo kada smo punom pažnjom usmereni na ritual pripremanja hrane, serviranja i samog čina jedenja, zatim raspremanja nakon obroka nam pomaže da se fokusiramo na sadašnji trenutak. Ovo podrazumeva da uključimo sva čula.

Kada jedete svoj obrok, budite svesni svakog ukusa, mirisa i uživanja. Emocionalna reakcija na ovakav obrok je zadovoljstvo. Tome bi trebalo da težimo prilikom svakog obroka. Jer upravo ovakav odnos prema hrani i prema sebi jeste preduslov zdravlja.