Korisni saveti za svesno jedenje

25. January 2016.
  • Bitni su mali koraci, da bi smo ponavljanjem promenu prihvatili kao naviku.
  • Napravite plan obroka za celu nedelju, orijentaciono vreme, sastav obroka
  • Jedite kada sedite za stolom
  • Neka televizor bude isključen, ne čitajte knjigu, ne šaljite mejlove, ne odgovarajte na poruke
  • Udahnite par puta pre nego što uzmete prvi zalogaj
  • Pokušajte da vidite prvo boje, oblike, sastav hrane u svom tanjiru
  • Pokušajte da osetite miris i ukus svakog zalogaja
  • Skoncentrišite se šta osećate, šta vam telo poručuje i sve negativne misli i optužbe pretvorite u pozitivne jer ste to zaslužili bar dok jedete

 

Sistem šake iz Zimbabvea

 

Sistem šake iz Zimbabvea prvo je upotrebljavam u Africi da bi se objasnilo narodu kako da se hrani koristeći svoje ruke kao meru a kasnije je ovaj sistem razradila kanadska asocijacija za dijabetes Ruke su vrlo pogodna sredstvo za određivanje proporcija. Uvek su tu i uvek iste veličine.

 

 Ugljeni hidrati

Ugljeni hidrati (skrob i voće): uzmi količinu koja odgovara dvema pesnicama.

Voće: jednu.

 

 

 

 

Proteini

 

Proteini: uzmi količinu veličine dlana a debljine malog prsta

 

 

 

 

 

 

Povrce

 

Povrće: uzmi količinu koju možeš držati u obe ruke. To treba da bude niskokalorijsko povrće – zelena ili žuta boranija, kupus ili salata

 

 

 

 

Masnoce

 

 

Masnoće: ograniči masnoće na količinu polovine palca. Nemojte popiti više od 250 ml obranog mleka za obrok