Prolećna nega i detoksikacija jetre

6. May 2020.

Jedan od najvećih darova kineske tradicionalne medicine jeste znanje o povezanosti ritmova prirode i naše unutrašnje ravnoteže.

Period prelaska iz zime u proleće, kada su dani duži, topliji, kada priroda cveta, često zna da poremeti našu unutrašnju ravnotežu. Sada smo dodatno ometeni trenutnom situacijom koja izaziva dodatnu unutrašnju neravnotežu, a simptomi te neravnoteže mogu biti alergije, glavobolje, bolni mišići, problemi sa varenjem, pad raspoloženja i imuniteta.

Po kineskoj tradicionalnoj medicini, proleće pripada elementu drveta, a jetra je organ koji se vezuje za ovo doba godine.

Kada je jetra harmonična, energija neometano teče, osećamo se zdravo, vitalno i smireno. Kada je jetra u neravnoteži, protok energije u telu je otežan i kao posledica javljaju se fizičke i emotivne tegobe.

U proleće je potrebno posebnu pažnju da posvetimo jetri.

Šta možete da uradite?

prolećna nega i detoks jetre holistic dr slavica

1. Započnite dan sa limunom i toplom vodom

Gorko je ukus koji je povezan sa jetrom, tako da će ovo biti dobar podstrek ujutru vašem sistemu za varenje i prirodno će se pokrenuti proces detoksikacije. Zdrav digestivni sistem predstavlja stub zdravlja.

Jabukovo sirće je takođe veoma dobro u procesu detoksikacije jetre. Nerafinisano sirće brzo otklanjanja stagnaciju jetre i neraspoloženje. Jabukovo sirće ima i kisele i gorke kvalitete, koji utiču na kretanje Qi-ja.

2. Hranite se laganije

Jetra je jedan od najzakrčenijih organa kod modernog čoveka. Premasna hrana, toksini i procesuirana hrana ometa rad biohemijskih procesa koje jetra obavlja.

Pojačajte unos sirove ili hrane kuvane na pari, kao i čorbi i supa.
Da biste ”proleće uneli unutar organizma” jedite oporu hranu, mlade biljke, svež zeleniš, klice, bosiljak, ruzmarin, kim, mirođiju, lovor.

3. Izbegavajte kasne obroke

Jedite najkasnije do 8 sati uveče i neka to bude vaš najlaganiji obrok u toku dana. Vreme od 23-03h je vreme najveće energetske aktivnosti jetre, kada se ona i žučna kesa regenerišu i spremaju za novi ciklus.

4. Aktivirajte se

Sada nam je ograničeno kretanje ali možete da šetate, plešete, radite jogu i istežete se i kod kuće. Izaberite neku umerenu aktivnost svaki dan 20-30 minuta koja će pokrenuti energiju u telu. Provodite vreme na prozoru, terasi ili dvorištu, dišite polako i povežite se sa prirodom.

5. Započnite proces detoksikacije ishranom po testu intolerancije

Ovo je jedan od najsigurnijih načina na koji možete da pomognete celom organizmu da se očisti od toksina i da dugoročno uživate u benefitima zdrave ishrane.

Ishranom po testu intolerancije čistimo organizam od svih onih namirnica koje nismo dobro tolerisali, koje su nam stvarale toksine, smanjujemo unos šećera i kofeina, alkohola, pa samim tim utičemo i na bolju moždanu aktivnost i bolje raspoloženje, smanjujemo upalne procese u telu i neprijatne simptome unutrašnje neravnoteže.

Nastavite da negujete zdrave navike, pružite ljubav svojoj jetri i svom telu. ☀️