Stubovi i preventiva zdravlja

21. November 2016.

Naše prirodno stanje je stanje zdravlja. Iako starimo trebalo bi da budemo zdravi. Starenje je samo usporavanje određenih procesa, a ne promena u smislu bolesti.

Preventiva i tretiranje organizma kao celine, iako dođe do bolesti, je pravi put da dođemo u prirodno stanje – stanje zdravlja.

Zdravlje je ravnoteža tela, uma i duha. Zato je moto naše ordinacije „Zajedno do zdravlja”, jer to znači da radimo na dostizanju ne samo telesnog zdravlja već i na harmonizaciji naših misli i emocija.

Stubovi zdravlja

optimalna ishrana

hidratacija

fizička aktivnost i pravilno disanje

odmor i spavanje

balans uma i duha

 

  1. Optimalna ishrana

Neka hrana bude tvoj lek – Hipokrat

NAJBOLJA PREVENTIVA JE ADEKVATNA ISHRANA

optimalna ishrana Holistic

– Ishrana prilagodjena vašem metaboličkom tipu sa adekvatnom proporcijom unosa proteina, ugljenih hidrata i masti

– Unos odrdjenih namirnica koje su prema testu intolerancije najbolje iskoristljive za vaš organizam, a samim tim i najbolje gorivo za vas.

Raspored obroka prema prirodnim ritmovima da bi imali balansirano snabdevanje i rad svih organa

– Dodatak ishrani u vidu vitaminskomineralnih suplemenata. Američki medicinski časopis (JAMA), objavio je u nekoliko članaka (jun. 2002) da je neophodno dodavati vitaminsko mineralne preparate našoj ishrani jer je zemlja osiromašena i nedostatjujoj minerali, a samim tim i voće i povrće je sadrži manje vitamina i minerala

  1. Hidratacija

Naše telo sadrži više od 70 % vode. Neophodno je da pijemo dovoljne količine kvalitetne vode.

hidratacija

Dehidratacija može izazvati brojne simptome kao što su glavbolja, umor, nedostatk snage, zatvor, bol u zglobovima i dr. Tretirajte ove simptome povećanjem unosa vode.

Preporučena količina vode je 33 ml na kilogram telesne težine. Ukoliko vežbate ili radite posao koji je praćen pojačanim znojenjem, ili pijete pića koja pojačavaju potrebu za vodom, kao npr. alkohol ili koka-kolu, morate povećati unos vode.

  1. Fizička aktivnost i pravilno disanje

Naše telo je stvoreno da bude aktivno. Načinom života smo zapostavili i sveli na minimum ovu neophodnu stavku za naše zdravlje. Ukoliko ne možete da stignete na vežbe, možete da prošetate brzim hodom 30 minuta svakog dana. Za to nema opravdanja.

fizička aktivnost i pravilno disanje

Uz fizičku aktivnost se ubrzava i disanje. Pravilno disanje i samim tim povećan unos kiseonika, bez koga ne možemo da živimo više od par minuta, samo je po sebi objašnjenje ovog stuba zdravlja.

 

  1. Odmor i spavanje

Pravilan ritam sna i zdrav san su okrepljenje za naše telo, um i duh. U toku sna se pokreću svi procesi obnavljanja tela, uma i duha. U toku sna se luče hormoni koji su dirigenti ovih obnavljajućih procesa. Loš san će pogoršati mnoge zdravstvene probleme, gojaznost, menopauzalne simptome…

Stručnjaci preporučuju 7-8 sati “mirnog” sna.

odmor i spavanje

Omogućite sebi bar deo jednog dana u nedelji kada ćete moći da se odmorite od svega. Omogućite sebi da možete da sedite, da ništa ne radite i da ne mislite… Da odmorite dušu.

  1. Balans uma i duha

Rad na sebi je najvažniji stub. Balans uma i duha je vodič za ljubav prema sebi i prema drugima. Otac Tadej je rekao „Kakve su ti misli takav ti je život”. Dodala bih samo da bolje razumemo „takvo nam je i zdravlje”. Samospoznaja, otkrivanja naših skrivenih motiva, maskiranih emocija i sabotera nam otkriva i zašto imamo neki simptom ili bolest. Kada otkrijemo tu vezu možemo da radimo na izlečenju. Izlečenja ni punog zdravlja nema bez harmonije našeg tela, misli i emocija.

balans uma i duha

NA KRAJU NAJVAŽNIJE OD SVEGA JE DISCIPLINA DA SVE PRIMENJUJEMO

ZAJEDNO DO ZDRAVLJA I RADOSTI

Holistic dr Slavica Stefanović