Važnost kiselo-bazne ravnoteže organizma i kako je održati

28. October 2016.

Važnost kiselo-bazne ravnoteže organizma je ogromna za čovekovo zdravlje.

Telo se konstantno brine o tome da svoje tečnosti i tkiva održava u optimalnoj kiselo-baznoj ravnoteži i da poveća svoje bazne rezerve, jer jedino u takvim uslovima one obavljuju svoje funkcije (transport hranljivih materija, prenos informacija i eliminacija štetnih materija).

Organizmu se može pomoći da se oslobodi kiselih metaboličkih produkata
uz pomoć ishrane gde preovlađuju namirnice bazne PH vrednosti
.

U baznoj ishrani odnos baznih i kiselih namirnica iznosi oko 75% bazne hrane i 25% kisele hrane  

Baznu PH vrednost od visoko baznih ka nisko baznim imaju sledećalkalna-ishranae namirnice:

  • visoko bazne namirnice: limun, lubenica
  • srednje bazne namirnice: dinje, grožđe, peršun, kivi, kruške, ananas, suvo grožđe, umeboši šljive, sokovi od povrća i voća, sušene smokve, sušene urme, papričice, mango, papaja, maline, mandarine, crni luk
  • bazne namirnice: sveže urme i smokve, slatke jabuke, kajsija, banana, šargarepa, celer, beli luk, avokado, grejpfrut, zelena salata, nektarina, breskve, bundeve, spanać, brokoli
  • slabije bazne namirnice: kisele jabuke, cvekla, kupus, karfiol, đumbir, krompir, jagode, masline
  • nisko bazne namirnice: bademi, domaći krastavčići, artičoka, trešnja, krastavci, pečurke, zrele i sveže masline, rotkvice, seme susama, paradajz, maslinovo ulje, razni začini, umeboši sirće, kafa u zrnu, kokosovo i laneno ulje…

Kiselo-bazna ravnoteža

 

Kiselu PH vrednost od visko kisele ka nisko kiseloj imaju sledeće namirnice:

  • visoko kisele namirnice: veštački zaslađivači
  • srednje kisele namirnice: govedina, gazirana pića, belo brašno, lekovi, svinjetina, jagnjetina, testa i kolači od belog brašna, pržena hrana, svi šećeri, pivo, cigarete (fabričke), kvasac, rafinisana so, obična i jodirana, beli pirinač, sirće (sva osim jabukovog)bazno kisele namirnice
  • kisele namirnice: riba, voćni sokovi sa šećerom, cigarete (od svežeg duvana), kiseli krastavčići, melasa, hleb od ovsa, raža, ječma, pirinča, kazein (protein mleka), rafinisane žitarice (tipa corn flakes), školjke, vino, mast, palmino ulje, zasladjeni jogurt, kikiriki, brusnice, kakao.
  • slabije kisele namirnice: sir, kečap, majonez, integralni pirinač, kokice, kukuruzni hleb, kafa, kozje mleko, sojino mleko, sojin sir, kravlje mleko, guščetina, školjke, ćuretina, bademovo i susamovo ulje, suncokretovo i grožđano ulje
  • nisko kisele namirnice: šljive, suve šljive, kokos, kozje mleko (homogenizovano), kravlje mleko homogenizovano  i većina proizvoda od njega, senf, pistaći, razni pasulji, med, semenke bundeve i suncokreta, vanila, alkohol…