5 prirodnih načina za skidanje viška kilograma

11. July 2020.

 

1.Jedite hranu koja zagreva telo

Previše hladna hrana ili piće mogu da poremete funkciju digestivnog trakta. Stomak i slezina vole toplotu.

Kada varenje ne funkcioniše kako treba, a to znači ako nam je često muka, imamo problema sa crevima, nadutošću, stvaraju se upalni procesi u telu. Kada postoji mnogo upala u telu, lako gomilamo kilograme, a veoma teško ih možemo izgubiti.

Zato je dobro jesti kuvanu hranu, lako svarljivu, u koju možete dodati začine koji zagrevaju telo i pomažu varenje – đumbir, kurkumu, cimet, kardamon. Izbegavajte hladnu vodu i pića. Oni mogu biti sobne temperature.

2. Ne jedite previše kasno

Prema kineskom biološkom satu organi za varenje najbolje rade tokom dana. Najbolje vreme za jelo je između 7-11h kada je energija sistema za varenje i slezine najjača.  Zato je najbolje jesti najkaloričnije obroke u tom periodu dana. Ovo će omogućiti telu da rasporedi energiju koju dobija iz hrane, a neće je nagomilavati i pretvarati u masne nalsage.

Posle 18h bi trebalo izbegavati obilne i teške obroke. Prema kineskom biološkom satu i cirkadijalnom ritmu telo tada prelazi u stanje obnove i odmora. Ako jedete kasno, telo će taložiti kalorije i energiju iz hrane i pretvarati ih u masne naslage.

3. Izbegavajte slatku i masnu hranu

Preterano masna i slatka hrana izazivaju stvaranje upalnih procesa u telu. Slatko i ishrana bogata ugljenim hidratima i šećerima podižu nivo glukoze u krvi i dovode do insulinske rezistencije, dijabetesa i taloženja masnih naslaga. 

Ako vam je teško da izbegnete slatko, zamenite slatkiše, voćem, orašastim plodovima, komadićem crne čokolade, ovsenom kašom, i budite umereni. Prema kineskoj tradicionalnoj medicini, jabukovo sirće smanjuje potrebu za slatkišima i smanjuje upale. 

4. Jedite često ali malo 

Možete smršati pametnim odabirom hrane i redovnom ishranom.  Napravite plan od 4-6 obroka u toku dana koji smanjuju opterećenje organa za varenje i bolje koriste hranu. Tada nećete unositi velike količine hrane kao kada jedete dva puta dnevno. 

Ako vam je vreme doručka, ručka ili večere, a telo vam govori da nije gladno, nemojte jesti. Osluškujte i pratite signale tela.  

5. Jačajte funkciju slezine, jetre i bubrega

Svi ovi organi utiču na gubitak kilograma. Slabo varenje ne dopušta telu da efikasno apsorbuje i transportuje hranu. Neravnoteža slezine se vidi u preteranoj potrebi za slatkišima, izbirljivošću hrane, alergijama i intoleranciji na hranu, čestim nadimanjima.

Vežbanjem se troši višak kalorija, čisti um i energija slezine koja na taj način poboljšava varenje i iskoristljivost hrane.

Jetra je uključena u regulaciju hormona – kortizola, insulina i glukagona koji utiču na masne naslage. 

Dugotrajan i neprekidan stres opterećuje nadbubrežne (adrenalne) žlezde i kada smo izloženi stresu, adrenalne žlezde pojačano rade, proizvodeći veliku količinu adrenalina i kortizola. 

Nadbubrežne žlezde proizvode hormone koji održavaju ravnotežu vode i elektrolita u telu, učestvuju u metabolizmu šećera, masti i proteina, i u odgovoru na stres. Kada svi ovi organi optimalno funkcionišu mnogo je lakše izgubiti kilograme.

Prekomerna težina je rezultat neodgovarajuće ishrane, pogrešnog odnosa prema hrani i loših navika. U procesu zdravog mršavljenja će pomoći da jedemo namirnice koje najbolje varimo, uključimo fizičku aktivnost, ako se posvetimo svakom obroku i budemo zahvalni.

Kvantna medicina pomaže da se kilogrami izgube na zdrav način, u isto vreme jačajući sve organe i sisteme. 

Za više informacija o mršavljenju pomoću kvantne medicine i ishranom prema testu intolerancije možete nas pozvati radnim danima u oradinaciju:  +381 11  324-3397 +381 69 339-1382